A keresőoptimalizálás igen fontos része a látogatottság nyomon követése, elemzése. A megfelelő statisztikák és tesztek nélkül csak vakon tapogatóznánk, ha azt látjuk, hogy nem jönnek a látogatók weboldalunkra. A megfelelő web-analitikai eszközzel ki tudjuk deríteni, mi lehet a gond, hol akadnak el a látogatók és hol „szöknek” meg. Milyen kulcsszavakra találják meg a weboldalt, milyen forgalmi források működnek jól, mely cikkek, termékek a népszerűek. Megtudhatjuk azt is melyik linkpartner hozza a legtöbb látogatót és az online kampányok melyik része hoz igazi vásárlókat és melyik része kidobott pénz.
Az interneten sok fizetős és ingyenes web-analitikai eszköz áll a rendelkezésünkre, melyek közül most csak a Google Analytics ingyenes eszközt szeretném megemlíteni.
Első lépésként egy Google Analytics fiókot kell létrehozni! Részletes ismertető a fiók létrehozásáról és beállításáról google honlapján található magyar nyelven, ezért itt nem is részletezném:
Amikor fiókunk elkészült máris telepíthetjük a WP Google Analytics nevű bővítmnény wordpress alapú blogunkra.
A bekapcsolása után csak a Google Analytics fiókunkban kapott követőkódot kell beilleszteni az alábbi helyre:
Ezzel a beállítással pedig már könnyedén nyomon tudjuk követni a látogatóinkat!