Rengeteg kereső van jelen az interneten, de többségük kicsi, így kevés látogatót hozna weboldalunkra, ezért nem mindig éri meg velük foglalkozni.
Minden honlap tulajdonosnak az a célja, hogy minél több látogatót irányítson a weboldalára, ezért érdemes azt a keresőt választani, melynek a legnagyobb a látogatottsága a szabadszavas keresők közül. Ez a kereső egyértelműen a Google.
Egy Google keresés indításakor általában pár tizedmásodpercen belül megjelenik a találati lista. Még a Google sem képes arra, hogy ennyi idő alatt a Világ összes honlapját megnézze, letöltse és kielemezze, majd az eredményeket kilistázza a képernyőnkre. A találati lista elemeit adó honlapok a Google saját adatbázisában vannak lementve, melyet saját keresőpókja gyűjti össze, és non-stop pásztázza a netet és időről időre visszatér honlapunkra, hogy lementse annak tartalmát. Ezt hívják beindexelési folyamatnak.
A Google algoritmusának részleteit, azaz hogy pontosan mi alapján indexel és rangsorol a kereső, USA szabadalmak védik, nem nyilvánosak. Egyes források szerint több mint 200 különböző változóból, attribútumból számolja ki egy adott kulcskifejezés esetén, hogy honlapunk hányadik helyen szerepeljen a találati listában. Figyelembe veszi azt is, hogy a honlap tartalma milyen viszonyban áll a keresett kulcsszóval, valamint a honlap milyen témájú és minőségű más honlapokkal áll kapcsolatban. Akkor válik „Google-baráttá” honlapunk, ha a technikai és tartalmi fejlesztésnél tudatosan betartjuk a felhasználók számára is előnyös keresőoptimalizálás alapelveit.